וועדת החוקה דנה: שיטת הסניוריטי – כן או לא

איתי גדסי 2 Comment on וועדת החוקה דנה: שיטת הסניוריטי – כן או לא

ועדת החוקה דנה בשיטת הסניוריטי הנהוגה בבית המשפט העליון בעת מינוי נשיא

וועדה בכנסת | תמונת אילוסטרציה צילום: קובי גדעון, לע"מ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הדיון הציבורי בוועדת החוקה על שיטת הסניוריטי. יו"ר הוועדה, חה"כ ניסן סלומינסקי אמר: "אסור לחשוב שמי שמתנגד לסניוריטי הוא נגד בית המשפט העליון. הנושא התחדד ככל שבימ"ש התרחב לנושאים הנתפסים פוליטיים או אידאולוגיים".

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור אמרה בדיון: "אם זה לא שבור מה יש לתקן. השיטה הוכיחה עצמה כראויה, אם תבוטל ייפגע אמון הציבור, שעלול לחשוב ששופטי בית המשפט העליון מכריעים על מנת למצוא חן בעיני חברי הוועדה לבחירת שופטים וביניהם הפוליטיקאים. נקודה זו צריכה להטריד את כולם. הפוליטיזציה תפגע בעצמאות בית המשפט" טענה הנשיאה.

כזכור, באחרונה התעורר דיון ציבורי סביב שאלת שיטת מינוי נשיא לבית המשפט העליון. המצב הקיים לטענת גורמים המצדדים בשיטה הקיימת, מונע תחרות ומרחיק שופטים מצורך בהבעת עמדות פוליטיות.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    השאלה היא האם בית המשפט הוא שמאלני רדיקאלי או שמאלני קיצוני, והאם צריך לשנות זאת ולבחור בית משפט עליון על פי קישורים בלבד.
    ברור שיש לבדוק אם אין שופטים מערימים מכשולים משופטים ימניים או שופטים שלא בדעתם השמאלנית קיצונית להתקדם ולהגיע להיות שופטי בית המשפט העליון. ואם כבר נכנס כזה שופט עם כיפה זה אחרי שהוא עבר את כל סוגי ההתחנפות למניהם, עם הוכחות בשטח…

  2. 1

    איפה התגובות שהגבנו כל כך הרבה פעמים – ממה אתם מפחדים – מדוע אתם לא מפרסמים אותם ?